آشنایی با موسسه خیریه بچه های آسمان
واحد IT
1399/06/27
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
آشنایی با موسسه خیریه بچه های آسمان

در هر کجای دنیا و ایران که زندگی بکنید احتمالا موسسه خیریه ای در اطراف محل زندگی شما وجود دارد که سعی می کند مشکل خاصی از جامعه را پیگیری و آن را رفع کند. موسسه خیریه از چند جهت برای جامعه بسیار لازم و ضروری می باشد. اولا این که برخی از اتفاقات و مشکلات تحت ولایت خانواده و جامعه نیست و این مشکلات به نوعی هیچ متولی خاصی ندارد. در این حالت یک موسسه خیریه می تواند مسئولیت آن را برعهده بگیرد و باعث کم شدن بار فشار روی جامعه شود. از طرف دیگر این موسسات به نوعی جامعه ای کوچک برای آسیب پذیران و مددجویان خود محسوب می شود. مددجویانی که گاها به سبب دلایل خاصی فرصت حضور در جامعه را نمی توانند پیدا کنند و به نوعی جامعه آن ها را طرد می کند. مانند کودکان معلول ذهنی و جسمی که یکی از شاخص ترین موسسات خیریه متولی این کودکان و افراد موسسه خیریه بچه های آسمان می باشد. در این مطلب قصد داریم با یان موسسه خیریه با دیدی دیگر آشنا شویم و سعی کنیم آن را بهتر بشناسیم.

منتها قبل از رفتن سراغ آشنایی با موسسه خیریه بچه های آسمان بهتر است به این نکته اشاره کنیم که این گونه موسسات در سراسر دنیا و در پیشرفته ترین کشورهای دنیا نیز وجود دارد. بنابراین عملا ذات جامعه این چنین است که نمی تواند برخی از گروه ها را در خود هضم کند. از این رو حمایت از این موسسات به شیوه های مختلف چون کمک نقدی و ... می تواند به نوعی کمک به جامعه محسوب شود تا بار فشار روانی از روی جامعه کمتر شود. یادتان باشد اگر این موسسات از بین بروند فشار روانی بسیاری به تک تک ما وارد خواهد شد و ما متحمل پرداخت هزینه های بیشتر خواهیم شد. از این رو این موسسات و جایگاه آن ها را جدی بگیرید و سعی کنید به دید یک جامعه کامل و مفید به آن ها نگاه کنید. وقتی این دید را داشته باشید به نوعی می توان گفت که جامعه کلی به یک تعادل می رسد و در آن هرکسی می تواند به نوعی زندگی عادی خودش را سپری کند. حال عده ای به ناچار در جامعه ای کوچک تر اما زیبا مانند بچه های آسمان روزگار خود را می گذرانند.


موسسه خیریه بچه های آسمان

موسسه خیریه بچه های آسمان، یک جامعه کامل

از ویژگی های اصلی یک جامعه کامل این است که بتواند مولد باشد و بر اساس تولید خود هزینه های خود را پاسخ بدهد و درآمد مناسبی داشته باشد. به نوعی موسسه خیریه بچه های آسمان به دنبال جذب کمک نقدی از طریق فروش محصولات و ارائه خدمات مختلف به کاربران می باشد. شما به راحتی می توانید از طریق سایت این مجموعه وارد فروشگاه آن شوید و از محصولات عمدتا دست ساز آن دیدن کنید و بخرید. این گونه علاوه بر این که شما چیزی جذاب و دوست داشتنی دریافت می کنید کمک نقدی بزرگی نیز به سمت موسسه سرازیر می شود. اما این تمام مسیر نیست. این موسسه با ایجاد سایر تولیدی ها مانند عرضه استند های تبریک و تسلیت و همچنین ایجاد خدمت نوین پیام دیجیتالی به نوعی سعی در برآورد کردن نیاز جامعه بزرگ تر ما دارد. از این رو عملا می توان گفت بچه های آسمان به دنبال تعامل و ایجاد رابطه ای منطقی با جامعه بزرگ تر است که این اتفاق باعث می شود که بقای جامعه تضمین شود.
اما فارغ از مسئله اقتصادی، بعد های دیگری نیز در جامعه وجود دارد. این موسسه خیریه با توجه به نیاز هر انسانی سعی کرده است خدمات بهداشتی درمانی مناسبی را در اختیار مددجویان خود قرار دهد و به نوعی آن ها را از نظر بهداشتی و درمانی زیر پوشش خود قرار داده است.
این موسسه با داشتن سه مرکز جدا از هم که بر اساس جنسیت و نوع معلولیت جدا شده اند به نوعی سعی کرده است گروه های هم لول ایجاد کند تا در آن افراد توانایی برقراری ارتباط بهتری داشته باشند. وقتی همه اطرافیان شما مثل شما باشند دیگر احساس غربت نمی کنید و می توانید با خود به خوبی کنار بیایید. به نظر می رسد این موسسه خیریه به واقع قصد دارد کودکان را آسمانی نگه دارد و نگذارد که ساحت مقدس و پاک آن ها لگدمال شود.

آنچه که شنیدیم
یک کودک معلول بی آن که خودش بخواهد از بدو تولد حامل درد و رنجی تمام نشدنی است. این درد و رنج زمانی بیشتر می شود که جامعه و خانواده نتواند آن کودک را درک کند و به نوعی وی را طرد کند. یک موسسه خیریه مانند بچه های آسمان می تواند این مشکل را برطرف کند. اما باید بدانید که بیشتر کودکان این مرکز بی سرپرست می باشند و در واقع هزینه ای از سمت کسی برای آن ها واریز نمی شود. هزینه های دولتی نیز مسلما نمی تواند کافی باشد. از این رو تنها  جامعه است میتواند در این راه کودکان معلول را یاری نماید .

 


موسسه خیریه   موسسه خیریه بچه های آسمان   خیریه   خیریه بچه های آسمان   کمک به خیریه   آشنایی با خیریه بچه های آسمان  
دیدگاه شما