برای کمک مالی به خیریه راه بسیار است
واحد IT
1399/05/07
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
برای کمک مالی به خیریه راه بسیار است

برای کمک مالی به خیریه راه بسیار است

کمک مالی به خیریه به منظور دستیابی خیریه به اهداف از پیش تعیین شده خود صورت می‌گیرد. در حقیقت مؤسسه خیریه واسطه‌ای میان مردم و نیازمندان واقعی است. به عنوان نمونه شاید خیلی از مردم از شرایط زندگی خانواده‌هایی که فرزند معلول یا بیماران خاص دارند و هزینه‌های آن‌ها بی‌خبر باشند. یک مؤسسه خیریه که به صورت تخصصی در زمینه حمایت از این افراد فعالیت می‌کند می‌تواند با آگاه‌سازی افراد و نهادهای مختلف از حمایت مالی آنها برخوردار شود. برای اهداء کمک مالی به خیریه نیازی نیست حتماً جزو اقشار مرفه جامعه باشید. مؤسسات خیریه اساساً برای تجمیع کمک‌های اندک و بهره‌برداری از آنها به بهترین نحو تلاش می‌کنند. برای کمک مالی به خیریه راه‌های فراوانی وجود دارد که ما در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

کمک مالی به خیریه به صورت ماهانه

برخی از افراد پس از شناسایی و انتخاب خیریه مورد نظر خود ماهانه مبلغ مشخصی را برای این منظور در نظر می‌گیرند. این مبلغ ماهیانه می‌تواند به حساب اصلی خیریه واریز شده و بنا به صلاحدید مسئولان خیریه صرف شود. در موسسه خیریه بچه های آسمان که در زمینه حمایت از معلولین بی‌سرپرست از کودک تا بزرگسال فعالیت می‌کند، افراد نیکوکار می‌توانند مبالغی ماهیانه‌ای برای حمایت از خیریه و معلولین ذهنی در نظر بگیرند. در نتیجه هر ماه این مبلغ مستقیماً صرف هزینه مددجویان می شود.

اهدا هزینه نذورات و قربانی به خیریه

کمک مالی به خیریه در مناسبت‌های خاص

در کشور ما مناسبت‌های خاص ملّی و مذهبی فراوانی وجود دارد که در بین مردم ارج و قرب فراوانی دارند. از گذشته‌های دور در میان مردم ما رسم نذری دادن در مناسبت‌های خاص مذهبی رواج داشت. بسیاری از ما به خاطر داریم نذرهای چند ده ساله که توسط نسل‌های مختلف ادا می‌شد. چه زیباست اگر اهدا کمک مالی به خیریه جایگزین این گونه نذرها شود. اگر مادر، مادربزرگ و یا شما هر ساله در دهه اوّل محرم، میلاد امام حسن (ع)، روز نیمه شعبان، ماه رمضان ، عید قربان و ... نذری پخش می‌کنید، می‌توانید هر سال در همین روزها با اهدا مبلغ نذورات و یا هزینه قربانی به خیریه در کار خیر شریک باشید.
در مورد مناسبت‌های ملّی نیز جشن نوروز و جشن شب یلدا شاید بیش از همه مورد توجّه قرار دارند. درک این موضوع که محرومان و نیازمندان جامعه نیز حال و هوای یلدا و نوروز را می‌بینند ولی بهره‌ای از آن نمی‌برند کار سختی نیست. کافی است در لحظاتی که برای شادی خانواده و فرزندان خود برنامه‌ریزی می‌کنید به شکرانه سلامت و شادی خانواده خود هدیه‌ای نیز برای معلولین در نظر بگیرید. موسسه خیریه بچه های آسمان در این زمینه نهایت تلاش خود را می‌کند تا رضایت همه را جلب کنند. بدیهی است مدیریت کمک مالی به خیریه برای مسئولان موسسه بسیار آسان‌تر از مدیریت کمک‌های غیر نقدی است. با این وجود مسئولان خیریه بچه های آسمان پذیرای هرگونه کمک مردمی هستند.

کمک مالی به خیریه برای موارد خاص و فوری

برخی از موارد خاص در امور خیریه وجود دارد که نیاز به حمایت مالی فوری دارد. افراد معلولی که به دلایل مختلف نیاز به عمل جراحی دارند، داروی خاصی و یا لباس خاصی را نیاز دارند . در این گونه موارد فوری امکان برنامه‌ریزی و تلاش برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی وجود ندارد. لازم است افرادی که از تمکن مالی کافی برخوردار هستند وارد عمل شده و از این کار خیر ثواب ببرند. در این میان، نقش سایر اعضای خیریه و هرکس که با خیریه آشنایی دارد بسیار اهمّیت دارد. زیرا هریک از این افراد باید تلاش کنند در میان اطرافیان خود و یا به واسطه آنها فوریت و شدّت نیاز را اطلاع‌رسانی کنند تا به یاری خدا هرچه زودتر مشکل برطرف شود.

کمک مالی به خیریه

کمک مالی به خیریه به عنوان صدقات و نذورات

بسیاری از ما در مواقعی که دچار مشکل می‌شویم بنا به توصیه بزرگان خود صدقه‌ای برای رفع بلا و پریشانی می‌پردازیم. معمولاً این صدقات به اوّلین صندوق صدقات یا فرد نیازمندی که در دسترس ما قرار می‌گیرد پرداخت می‌شود. درست است که وقتی ما به نیّت کار خیر صدقه پرداخت می‌کنیم مهم نیست عاقبت آن پول چه می‌شود امّا اگر همین صدقات اندک را نیز به صورت هدفمند پرداخت کنیم از رسیدن آن به دست نیازمندان حقیقی اطمینان خواهیم داشت. امروزه پرداخت الکترونیک بهانه‌ای برای این کار باقی نگذاشته است. کافی است شماره حساب یک یا چند مؤسسه خیریه مورد اعتماد خود را جایی ذخیره کنید تا همیشه در دسترس باشد. هر زمان که قصد پرداخت صدقه را داشتید مبلغ مورد نظر خود هرچند اندک را به حساب خیریه واریز کنید. باور کنید با همین مبالغ اندک و قطره قطره جمع شدن‌ها می‌توان کارهای بزرگی کرد و دل‌های بسیاری را شاد نمود.
از دیگر عادات زیبای ما نذر کردن برای درمان بیماری‌ها، حل مشکلات، رسیدن به آرزوها و . . . است. چه نذری زیباتر از این که اگر به یاری خدا به آرزویمان رسیدیم ما نیز به اندازه وسع خود معلولی را در رسیدن به آرزویش یاری کنیم. مؤسسات خیریه مملو از داستان آرزوهایی است که رسیدن به آنها فقط با حمایت مالی به سادگی امکان‌پذیر است. کاش باور کنیم کمک به خیریه مایه برکت زندگی ما خواهد بود.

 

 

 

 


کمک مالی به خیریه   کمک به خیریه   حمایت مالی به خیریه   موسسه خیریه بچه های آسمان  
دیدگاه شما