طرح سرپرستی یا فرزند خواندگی چیست؟
واحد IT
1401/07/15
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
طرح سرپرستی یا فرزند خواندگی چیست؟

طرح سرپرستی ، فرزند خواندگی یا فرزند معنوی، طرحی است که به تمام افراد این امکان را می‌دهد تا حتی با کمترین هزینه ممکن، در نگهداری و تامین هزینه‌های درمان کودکان معلول بی‌سرپرست سهیم باشند. در این طرح شما می‌توانید به صورت مادی و معنوی، سرپرستی یک یا هر تعداد از بچه‌های آسمان را به عهده بگیرید و دنیای بهتری برای آن‌ها بسازید.
به عبارتی هدف طرح فرزند معنوی این است که تمامی کودکان معلول بی سرپرست با حمایت های مادی و ومعنوی شما مردم نیکوکار و نوع دوست صاحب حامی می شوند. طرح سرپرستی با هدف حمایت مالی از معلولین بی سرپرست راه اندازی شده است.

طرح سرپرستی یا فرزند خواندگی بچه‌های آسمان

چندین سال است به دلایل مختلفی مانند تحریم‌ها، تامین هزینه‌‌های درمان و نگهداری کودکان معلول بی‌سرپرست سخت‌تر از همیشه شده است. در چنین شرایطی،‌ حتی کوچک‌ترین کمک‌ها از سمت خیرین می‌تواند ناجی زندگی یکی از کودکان معلول بی‌سرپرستی باشد که چشم‌انتظار کمک شماست. اگر شما هم می‌خواهید به خیرینی بپیوندید که از بچه های آسمان پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید با در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، با ثبت نام و ساختن یک حساب کاربری در این امر خیر سهیم باشید.

با 5 هزار تومان در طرح سرپرستی شرکت کنید

شاید جز اولین سوالاتی که نیکوکاران در طرح سرپرستی یا به عبارتی فرزند خواندگی برایشان پیش می‌آید این است که هزینه اولیه که بتوان در این طرح معنوی شرکت کرد چقدر است؟ باید به شما پاسخ دهیم فقط 5 هزار تومان ! بله شما با حتی 5 هزارتومان قادر به شرکت و عضویت در طرح فرزند سرپرستی هستید، برهمین اساس برای شرکت در طرح سرپرستی و حمایت از کودکان معلول بی‌سرپرست، نیازی به پرداخت مبالغ بسیار بالا ندارید یعنی اینکه شما حتی با پنج هزار تومان هم می‌توانید به بهبود شرایط زندگی یکی از بچه‌های آسمان کمک کنید. از سویی دیگر، محدودیتی نیز در حداکثر کمک مالی شما وجود ندارد و می‌توانید هر چقدر که دوست دارید به پشتیبانی از کودکان کمک کنید.

در طرح سرپرستی (فرزند خواندگی) سوالات زیادی برای شما خیرین محترم پیش می آید که مهمترین این سوالات را برای شما آماده و پاسخ داده ایم.

آیا میتوان سرپرستی چند مددجو را بر عهده گرفت؟

طرح سرپرستی بچه های آسمان این امکان را برای شما فراهم می کند که سرپرستی چندین کودک را به عهده بگیرد و بدون محدودیتی در تامین هزینه های دارو ، پوشک و به طور کلی نگهداری و توانبخشی بچه های معلول بی سرپرست نقشی مهم داشته باشید. شما می‌توانید بعد از تکمیل مراحل ثبت نام در وب‌سایت بچه‌های آسمان و ورود به حساب کاربری‌تان، با شرکت کردن در طرح سرپرستی، کودکانی که می‌خواهید سرپرست معنوی آن‌ها باشید را انتخاب کنید.

در طرح فرزند خواندگی حمایت‌های مالی شما صرف چه مواردی می‌شود؟

در طرح فرزند خواندگی هزینه های نگهداری و درمان کودکان معلول بی سرپرست با توجه به شرایطی که دارند ، بیشتر است. به همین منظور حمایت های مالی شما خیرین عزیز در طرح سپرستی صرف نگهداری و تامین هزینه هایی چون درمان ، بستری ، دارو و البته توانمندسازی و نگهداری بچه های آسمان می شود .

آیا در طرح فرزند خواندگی امکان دیدن بچه های آسمان در موسسه وجود دارد؟

همان طور که مطلع هستید، شرایط کودکان معلول حاضر در موسسه با شرایط دیگر کودکان متفاوت است و بچه‌های آسمان به دلیل معلولیت‌هایشان، نمی‌توانند در فضایی به جز فضای موسسه همراه با سرپرست خود باشند.  با این حال این به معنای عدم امکان دیدن بچه‌ها نیست و شما می‌توانید با حضور در موسسه، بچه‌هایی که سرپرست آن‌ها هستید را ببینید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره آدرس شعب موسسه، می‌توانید در سربرگ ارتباط با موسسه، روی گزینه شعب موسسه کلیک کنید.

آیا تمامی مددجویان بچه های آسمان شامل طرح سرپرستی می شوند؟

موسسه خیریه بچه های آسمان شامل 3 اسایشگاه نگهداری از کودکان زیر 14 سال ، پسران بالای 14 سال و بزرگسالان اعصاب و روان می شود . مددجویان معلول هر 3 اسایشگاه شامل طرح سرپرستی می شوند و شما می توانید هر فرزندی که خواستید به سرپرستی بگیرید.

 

 

 

 


طرح سرپرستی   طرح سرپرستی چیست   فرزند خواندگی   فرزند معنوی   طرح فرزند خواندگی  
دیدگاه شما