رمضان 1401 فرا رسید
واحد IT
1401/01/16
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
رمضان 1401 فرا رسید

ماه رمضان، ماه مهربانی خدا

ماه مبارک رمضان فرا رسید؛ ماهی که سراسر مهر و رحمت و امید و نعمت است.
رمضان، بهار آشنایی است؛ بهار دوستی که سر زده است دوباره، بهاری که می شود در آن زندگی را دوباره از سرگرفت.
رمضان شاید یک نسیم گذراست یا یک لحظه ی بی تاب ولی هر چه که هست، به مدت یک گردش ماه، در دل تو مهمان است و دقت در تعبير زيباي بهار براي ماه رمضان يادآور الزامات بهار و ظرفيتهاي بي پايان ماه رمضان براي رويشهاي قرآني در همه زمينه‌ها و ابعاد زندگي بشر است.
از مهم‌ترین ویژگی‌های ماه مبارک رمضان این است که در این ماه سخاوت و بخشش را تمرین کنیم در واقع این ماه یعنی ماه همدلی و همراهی و چه خوب است که آنها را سرلوحه عملکرد و رفتار خود قرار دهیم.
رمضان ماه خوبی هاست و یاد آور همراهی افراد با یکدیگر است، لحظه به لحظه ی آن شیرین است و چه شیرین تر می شود که با کوچک ترین قدم دلی را شاد کرد. دل کسانی که چشم انتظار ما هستند مانند بچه های آسمان.
 در روزهای پر برکت این ماه میتوان عشق و امید را برای افرادی مثل افراد معلولین خیریه بچه های آسمان که به بودن ما دلگرمند، پر رنگ تر کنیم و در مسیر تامین هزینه های درمان و نگهداری آنها همراه باشیم.
رمضان ماه جدا شدن از منیّت است، و پرورش تفکری است  که دیگران، چه دوست و چه غریبه را مقدم بر خود بدانی و از حال آنان آگاه باشی در واقع اگر بخواهیم ماه رمضان رادر یک جمله تعریف کنیم، باید گفت ماه فرصت ها. علاوه‌ی بر فرصتهایی که در زندگی فردی برای مردم در ماه رمضان مهیا است، در زمینه‌ی اجتماعی.
ماه رمضان فرصت کمک به نیازمندان است،ماه احسان است و صله‌ی رحم است. در این ماه سعى کنیم از این فضا براى ارتباطات صحیح و معنوى میان خودمان و دیگران استفاده کنیم و تصمیم‌هاى درست بگیریم، اقدامهاى درست بکنیم؛ خوشبینى را، اعتماد را، ایجاد محبّت را، خیرخواهى نسبت به یکدیگر را در ارتباطات خودمان دخالت بدهیم، و این بهره را از ماه رمضان ببریم که در روابط اجتماعى و روابط انسانى یک تلطیفى به‌وجود بیاوریم.
گاهی دنبال فرصت هستیم تا حس خوبی را برای خود برای رقم بزنیم و رمضان، این ماهی که به عنوان ماه همدلی است، دقیقا همان فرصت است که با کمک به افرادی که نیاز به همراهی ما دارند، همان حس خوب را ایجاد کرد.
امسال چه دل انگیز است که در بهار طبیعت، بهار رمضان از راه رسیده است، امسال در این ماه که به برکت، مهربانی و همدلی از آن به یاد می شود، میهمان قلب بچه های آسمان باشیم، افراد معلول بی سرپرستی که حضور شما مایه دلگرمی آنهاست و همان دستی باشیم که دارو را که مهم ترین نیازشان است، به آنها برسانیم.


ماه رمضان   رمضان 1401   خیریه   ماه مهربانی خدا   خیریه بچه های آسمان  
دیدگاه شما