سفارش استند و تابلوی تسلیت؛ انتخابی معنوی و فرهنگی
واحد IT
1399/05/01
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
سفارش استند و تابلوی تسلیت؛ انتخابی معنوی و فرهنگی

تابلوی تسلیت یکی از بهترین اقدامات مؤسسات خیریه است. بشر همواره به دنبال نمادی برای ابراز احساسات خود است و گل محبوب‌ترین این نمادها به شمار می‌رود. حتّی در مراسم سوگواری و از دست دادن عزیزان نیز افراد می‌کوشند با اهدای گل مراتب همدردی خود را ابراز کنند. مؤسسات خیریه با در نظر گرفتن میزان هزینه‌ای که برای خرید و اهداء گل در سوگ افراد صرف می‌شد ایده تابلوی تسلیت را ارائه کردند. بر این اساس چندین نمونه استند تاج گل مصنوعی یا تابلوی تسلیت با امکان درج نام اهداکننده در هر مؤسسه خیریه وجود دارد. هرکس می‌تواند بنا به سلیقه خود یکی از نمونه‌ها را انتخاب کرده و با اهدای مبلغ معینی آن را برای مراسم مورد نظر خود قرض نماید.

تاج گل برای مراسم ترحیم یا تابلوی تسلیت؟

هدف از خرید گل، ابراز همدردی و عرض تسلیت در قالبی زیبا و برازنده است. امّا مگر نه این است که ما به خاطر ابراز محبت به فرد فوت شده و اثبات آن به بازماندگان این هدیه را تدارک می‌بینیم؟ از این سبدها و تاج‌های گل چه چیزی به آن مرحوم و حتّی بازماندگان او می‌رسد؟ آن مرحوم که قطعاً هیچ بهره‌ای از زیبایی و لطافت این گل‌ها نخواهد برد. بازماندگان او نیز نهایتاً دو سه روز از زیبایی این گل‌ها بهره می‌برند و پس از آن باید پژمرده و پلاسیده آن را دور بیاندازند. آن همه عظمت و زیبایی تنها دو روز عمر دارد و هیچ اثر خاصی از آن بر جای نمی‌ماند. پس بیراه نیست بگوییم خرج هزینه گزاف برای خرید سبدهای گل نه تنها ثواب ندارد که ممکن است اسراف نیز محسوب شود.
در مقابل، اگر همان هزینه صرف سفارش تابلوی تسلیت از یک مؤسسه خیریه شود. هزینه‌ای که پرداخت می‌شود به عنوان کمک مالی به خیریه صرف امور خیرخواهانه می‌شود. به گفته بزرگان، ثواب کار خیر هرچند هم اندک باشد به مانند نوری است که از درخشش آن همه افراد دخیل در آن بهره‌مند می‌شوند. پس با سفارش تابلوی تسلیت و از برکات اهداء کمک به خیریه هم فرد متوفی در آن دنیا، هم بازماندگان او و هم خریدار تابلوی تسلیت بهره‌مند می‌شوند.

مزایای سفارش تابلوی تسلیت

 مشارکت در کار خیر

هزینه‌ای که برای سفارش تابلوی تسلیت پرداخت می‌شود بر مبنای خیریه‌ای که انتخاب کرده‌اید صرف اهداف خاص آن خیریه می‌شود. به عنوان مثال اگر از یک خیریه با هدف حمایت از معلولین تابلوی تسلیت تهیه کنید مبلغ پرداختی شما صرف برآورده کردن نیازهای معلولین می‌شود. تصور کنید ممکن است فرد متوفی هرگز در زندگی خود به فکر چنین افرادی نبوده ولی پس از مرگ و از طریق یک تابلوی تسلیت در این کار خیر شریک می‌شود.

گسترش فرهنگ نیکوکاری

حتّی اگر شما تنها تابلوی تسلیت در میان انبوهی از تاج گل‌های طبیعی را اهدا کنید این تابلو برای تمام افراد حاضر در مراسم تلنگری خواهد شد تا با روش‌های مختلف کمک به خیریه بیشتر آشنا شوند. بدون شک، گسترش فرهنگ نیکوکاری در میان مردم یکی از بهترین موارد کمک به خیریه است.

معرفی خیریه به دیگران

بسیاری از مؤسسات خیریه در بین مردم به خوبی شناخته شده‌اند. ولی مؤسساتی هستند که به دلیل تبلیغات کمتر و یا اهداف خاصی که دارند در میان مردم کمتر شناخته شده‌اند. سفارش تابلوی تسلیت به چنین مؤسساتی سبب آشنایی مردم با این خیریه‌ها می‌شود. چه بسا یک تابلوی تسلیت سبب شود فرد یا افراد خیر با آشنایی با خیریه به حمایت مالی مداوم از آن خیریه بپردازند. خوشا به حال کسی که تنها با سفارش تابلوی تسلیت واسطه این خیر بزرگ شده و شریک آن محسوب شود.

جلوگیری از اسراف

گل‌های تازه گرچه طراوت و شادابی بی‌نظیری دارند ولی استفاده از آنها برای تاج ‌گل‌های بزرگ کاملاً اسراف است. عمر گل به ریشه و گلدان وابسته است پس اگر از آن جدا شود قطعاً عمر کوتاهی خواهد داشت. شاید بهتر باشد گل‌های تازه را در حجم محدود و دسته گل‌های کوچک هدیه دهیم و برای ابعاد بزرگ به فکر ایده‌های زیبایی مانند تابلوی تسلیت باشیم.

دوری از تجملات

یکی از مشکلات جامعه ما گرفتار شدن در گرداب تجملات است. تاج‌های گل  سر به فلک کشیده در مراسم ترحیم هم یکی از نمادهای آن است. وقتی رقابت بر سر ابعاد تاج گل و گل‌های گران‌قیمت آن است کاش بتوانیم با سفارش یک تابلوی تسلیت تلنگری به خود و دیگران بزنیم. به خود و دیگران یادآوری کنیم که نشاندن لبخند بر لب محرومانی که از بد روزگار در این دنیا گرفتار شده‌اند از هر گلی زیباتر است؛ که آن عزیز سفر کرده بهره‌ای از عطر و رنگ گل‌های گران‌قیمت نخواهد برد ولی از کمک به خیریه بدون شک همه سود خواهند کرد.
 

چطور تابلوی تسلیت سفارش دهیم؟

نحوه سفارش تابلوی تسلیت و یا تاج گل ترحیم کافی است در روزهای قبل از مراسم، با خیریه بچه های آسمان به شماره ۰۲۱۴۳۶۱۳ تماس گرفته و یا از طریق سفارش آنلاین استند تسلیت، لوح و تاج گل باخبر شوید. این روزها با وجود اینترنت و شبکه‌های مجازی می‌توان هر چیزی را به راحتی به صورت اینترنتی سفارش داد. تنها نکته مهم، هماهنگی لازم در مورد زمان و مکان مراسم ترحیم است. زیرا ارسال و دریافت تابلوی تسلیت بر عهده خیریه بوده و به صورت رایگان انجام می‌شود. بنابراین حتّی اگر امکان حضور در مراسم را نداشته باشید با سفارش تابلوی تسلیت می‌توانید با بازماندگان ابراز همدردی نمایید.
 

پیام مهرورزی آسمانی چیست؟
پیام مهرورزی آسمانی سبک جدیدی برای ارسال پیام تسلیت و تبریک به عزیزانمان در روزهای غم و شادیست. باتوجه به شیوع ویروس کرونا و فاصله گزاری اجتماعی امکان حضور در مراسم‌های مختلف برای رساندن پیام تسلیت و تبریک خود به عزیزانمان را نداریم، از طریق « پیام مهرورزی آسمانی » امکان سفارش پیامک تسلیت و تبریک دیجیتالی میسر خواهد بود. با این روش علاوه بر همدلی تو روزهای سخت در مسیر کمک و توانبخشی به خیریه معلولین بچه های آسمان هم سهیم باشید.

سفارش پیامک مهرورزی آسمانی


تابلوی تسلیت   کمک به خیریه   استند   استند تسلیت   نمونه استند تاج گل مصنوعی   استند تاج گل مصنوعی   تاج گل مصنوعی   سفارش تابلوی تسلیت   سفارش استند   سفارش استند تسلیت   سفارش تاج گل مصنوعی   تاج گل ترحیم   لوح تسلیت  
دیدگاه شما