زکات فطریه صرف هزینه های نیازمندان واقعی
واحد IT
1399/03/04
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
زکات فطریه صرف هزینه های نیازمندان واقعی

زکات فطریه صرف هزینه های نیازمندان واقعی می گردد
زکات فطریه صرفاً در امور نیازمندان هزینه می گردد که به واسطه آن مردم کمک های خود را توسط موسسات و نهادهای مسئول به نیازمندان واقعی می رسانند.
این وجوهات مطابق ضوابط شرعی توسط موسسات خیریه و نهاد های مختلف جمع آوری می گردد. مراکز خیریه مسئول وامانت‌دار اعانات مردم هستند و این امانت را بر حسب ضوابط شرعی بلافاصله بعد از جمع‌آوری در اختیار نیازمندان تحت پوشش خود قرار می دهند.
به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه بچه های آسمان در حال حاضر این مرکز عهده دار بیش از 400 معلول بی سرپرست و محروم می باشد . بچه های آسمان دارای سه آسایشگاه نگهداری و توانبخشی معلولین، دختران زیر 14 سال در تهران،پسران بالای 14 سال در فشم و بیماران اعصاب و روان در کرج می باشد.
اغلب توانخوهان تحت پوشش موسسه خیریه بچه های آسمان دارای معلولیت جسمی و ذهنی هستند که قادر به انجام امورات شخصی خود نبوده و عموما هزینه های خوراک، پوشاک، پزشکی، داور و درمان ، هزینه های کادر اداری و  پرستاری در این مرکز بسیار گران و سنگین است که بی شک فقط با کمک های مردمی و نیکوکاران از بار سنگین آن کاسته خواهد شد
زکات فطره از اهمیت بالایی برخوردار است، زکات فطریه را زکات بدن تلقی می‌کنند. طبق روات هم پرداخت این زکات موجب بقا و حیات انسان می‌شود و تأثیرات فراوانی دارد. زکات فطریه مکمل و متمم روزه ماه مبارک رمضان است و قطعاً باعث قبولی اعمال و روزه خواهد شد.
همه ساله با فرارسیدن عید سعید فطر، دفاتر جلب مشارکت های مردمی موسسه خیریه بچه های آسمان آماده دریافت زکات فطریه و کفاره مومنین هستند. هرچند این روزها به واسطه بیماری ویروسی کرونا امکان حضور در سطح شهر برای جمع آوری این وجوهات نیست اما در این روز مبارک و سعید، این موسسه در مراکز آسایشگاهی خود پذیرای فطریه مردم نیکوکار و مومن می باشد تا این وجوهات شرعی را صرف هزینه های روزمره نیازمندان تحت پوشش خود نماید.


زکات   فطریه   عید فطر   کفاره   کمک به موسسه   موسسه خیریه   کمک به خیریه  
دیدگاه شما