خطر ویروس کرونا در همسایگی مراکز آسایشگاهی
واحد IT
1399/02/13
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
خطر ویروس کرونا در همسایگی مراکز آسایشگاهی

مراکز آسایشگاهی نظیر بچه های آسمان در معرض خطربیشتری هستند و باید با حساسیت بیشتر به این مراکز توجه گردد.

این روزها همه احاد مردم در جهان بویژه در کشور ما درگیر مبارزه با ویروس کرونا هستند. موسسات خیریه نگهداری به ویژه موسسه خیریه بچه های آسمان مرکز نگهداری و توانبخشی معلولین بی سرپرست نیز از این امر مستثنی نیست.

داریوش شکیبی مدیرعامل موسسه خیریه بچه های آسمان در این باره گفت: ما از مدت ها قبل بر طبق برنامه هر ساله با شیوع فصلی بیماری آنفولانزا دراویل زمستان اقدامات پیشگیرانه برای شیوع این بیماری در مراکز نگهداری، انجام می دهیم. اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا بطور شدید تر این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و بصورت سخت گیرانه تر در مراکز نگهداری شبانه روزی به اجرا در آمد.

مدیرعامل موسسه خیریه بچه های آسمان در ادامه گفت:

اقداماتی مانند قرنطینه با تغییر مدت زمان شیفت پرسنل مراقبتی، استفاده از ماسک، دستکس و موارد ضدعفونی کننده در طول روز، آموزش دستور العمل های بهداشتی برای کارکنان بصورت مجازی و همچنین لغو تمامی ملاقات ها برای توانخواهانی که خانواده دارند،(البته بیشتر توانخواهان فاقد خانواده می باشند) از جمله اقدامات پیشگیرانه این مرکز می باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد

خدا را شاکریم که در مراکز تحت پوشش این موسسه تاکنون هیچ مورد مبتلا  نداشتیم و با تلاش مستمر این رویه بهداشتی را ادامه خواهیم داد.

دکتر شکیبی مدیرعامل موسسه خیریه بچه های آسمان همچنین با تقدیر از زحمات پرسنل مراقبتی و درمانی بیمارستانها و خدمات درمانی گفت: کار سخت و فداکارانه پرسنل بیمارستان ها قابل تقدیر است اما باید توجه داشت که در این مراکز افرادی هستند که مراقب جان معلولین و سالمندان و افرادی که به نوعی از سیستم امینی ضعیف تری برخوردارند مراقبت می کنند و دیده نمی شوند. لازم می دانم از این افراد در سراسر کشور که در مراکز آسایشگاهی فعالیت می کنند تقدیر و تشکر نمایم.

ایشان در ادامه همچنین از خیرین و نیکو کارانی که به این موسسه  در تهیه مواد ضد عفونی کننده ، ماسک و دستکش  یاری رساندند قدر دانی نمود و اظهار امیدواری کرد با ادامه روند مشارکت و کمکهای مردمی، در جهت تامین مایحتاج توسط نیکوکاران بتوانیم در راستای حفظ سلامت توانخواهان بچه های آسمان سر بلند بمانیم چرا که بدون کمکهای انساندوستانه نیکوکاران و خیرین رسیدن به نتیجه مطلوب امکان پذیر نمیبود.

موسسه خیریه بچه های آسمان در سه مرکز آسایشگاهی از 400 معلول ذهنی و جسمی بصورت شبانه روزی مراقبت و نگهداری می کند.

 


ویروس کرونا   کرونا ویروس   خطر ویروس کرونا در همسایگی مراکز آسایشگاهی   موسسه خیریه   خیریه   موسسات خیریه   خیریه بچه های آسمان  
دیدگاه شما