با قلک خیریه مهربانی را پس‌انداز کنیم
واحد IT
1399/04/25
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
با قلک خیریه مهربانی را پس‌انداز کنیم

با قلک خیریه مهربانی را پس‌انداز کنیم

قلک خیریه یکی از راه‌های کمک‌های نقدی خیرین در جهت تامین دارو و درمان مددجویان است.
همه ما در مواقع خاصی بیش از همیشه برای کمک به خیریه مشتاق می‌شویم. زمانی که درد و غم به سراغ ما یا یکی از نزدیکان ما می‌آید؛ زمانی که احساس می‌کنیم از خطری نجات پیدا کردیم یا حتّی زمانی که احساس خطر می‌کنیم و به دنبال راهی برای کسب آرامش هستیم. در این شرایط در دسترس بودن یک مؤسسه خیریه و اهداء کمک به خیریه بسیار آرام‌بخش است. در همین راستا مؤسسات خیریه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام به تولید و پخش قلک خیریه نموده‌اند. در نتیجه هرکس در هر زمان که مایل بود می‌تواند مبلغ موردنظر خود برای کمک مالی به خیریه را در قلک خیریه ذخیره کند و پس از پر شدن قلک آن را به خیریه تحویل دهد.

قلک خیریه

قلک خیریه بچه های آسمان

قلک خیریه بچه‌های آسمان باهدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی در راستای تامین دارو برای مددجویان خود از سوی خیریه بچه‌های آسمان راه اندازی شد.

مزایای قلک خیریه

  • در دسترس بودن قلک خیریه برای اغلب خیرین مهم‌ترین مزیت محسوب می‌شود.
  • به دلیل ماهیت قلک، میزان کمک مالی به خیریه اهمّیتی ندارد و خیرین می‌توانند هر زمان به هر اندازه که مایل بودند در قلک بیاندازند.
  • در راستای گسترش فرهنگ کمک به خیریه یک قلک خیریه می‌تواند در یک دورهمی دوستانه یا مهمانی خانوادگی به آسانی پر شود.
  • از جذابیت قلک می‌توان برای فرهنگ‌سازی و تشویق کودکان برای مشارکت در کمک به خیریه استفاده نمود.
  • بسیاری از مؤسسات خیریه ارسال و جمع‌آوری قلک خیریه را نیز خود بر عهده می‌گیرند.
  • همه افراد گاهی نیت پرداخت صدقه را می‌کنند ولی با گذشت زمان آن را فراموش می‌کنند وجود قلک خیریه در خانه این احتمال را از بین می‌برد.

برنامه‌ریزی برای قلک خیریه

مسئولیت‌های اجتماعی از جمله مواردی است که باید به صورت عملی آموزش داده شود تا مؤثر واقع شود. یکی از مهم‌ترین این مسئولیت‌ها حمایت از اقشار ضعیف جامعه مثلاً در قالب کمک به یک مؤسسه خیریه است. اگرچه کمک به خیریه و صدقات و نذورات در خانواده‌های ایرانی معمولاً آن‌قدر هست که به آسانی قلک خیریه پر شود با این وجود می‌توان برای آن برنامه‌ریزی خاصی نیز انجام داد. این برنامه‌ریزی بیش از آن که سبب پر شدن قلک شود فرزندان و اطرافیان ما را با این فرهنگ پسندیده آشنا می‌سازد. هریک از شما ممکن است با توجّه به سبک زندگی خود شیوه خاصی برای این کار داشته باشید ما هم در اینجا چند پیشنهاد ساده در این زمینه را ارائه می‌کنیم:

- از تمام اعضای خانواده بخواهید در پایان روز تنها پول خرد باقی‌مانده در جیب یا کیف پول خود را درون قلک خیریه بیاندازند. می‌بیند که قلک خیلی زود با این پول‌های خرد  پر می‌شود.
- خود و اعضای خانواده را موظف کنید هر روز با یادآوری یکی از نعمت‌هایی که خداوند به شما عطا کرده از او تشکر کرده و به پاس آن نعمت، مبلغ اندکی را در قلک خیریه بیاندازید.
- برای حذف عادات و اخلاق زشت اعضای خانواده از قلک خیریه استفاده کنید. قانونی وضع کنید که مثلاً هرکس هربار که حرف زشتی به زبان بیاورد باید مبلغ مشخصی به قلک خیریه بیاندازد. با این روش احتمالاً در روزهای اوّل قلک زود پر می‌شود ولی پس از مدتی آن عادت یا اخلاق زشت کمرنگ می‌شود.

نحوه درخواست قلک خیریه

جهت درخواست قلک‌های خیریه بچه‌های آسمان کافی است تا وارد صفحه " درخواست قلک خیریه " شده و فرم مربوط به دریافت قلک خیریه رو تکمیل و ارسال بفرمایید. واحد قلک خیریه بچه‌های آسمان پس از پایش اطلاعات ثبت شده در سیستم با شما (نیکوکار) ارتباط گرفته و قلک را درب محل بدون هزینه تحویل نیکوکار می‌دهند. بدیهی است پس از پر شدن قلک نیکوکار با اعلام به موسسه از طریق شماره تماس 02143613 نسبت به تخلیه قلک به موسسه اطلاع می دهد، همچنین همکاران واحد قلک طی زمان و برنامه ریزی قبلی با نیکوکار جهت تخلیه قلک هماهنگی می‌نمایند.


1- تماس با بخش قلک مؤسسه به شماره تماس 02143613
2- از طریق ارسال فرم تقاضای قلک خیریه بچه های آسمان

 

انواع قلک خیریه بچه های آسمان
 

قلک کودک
قلک کودک

قلک پلکسی
قلک پلکسی

قلک آسمان
قلک آسمان

قلک ایستاده

قلک ایستاده

قلک خیریه را چطور تحویل دهیم؟

همان‌طور که گفتیم اغلب مؤسسات خیریه برنامه مشخصی برای مدیریت قلک خیریه دارند. در موسسه خیریه بچه های آسمان قلک ها فقط با هماهنگی قبلی جمع آوری می شوند و موزعین واحد قلک موظف به ارائه کارت شناسایی با هولوگرام و رسید دریافت وجه به نیکوکار می باشند، لذا از تحویل قلک بدون هماهنگی قبلی با واحد قلک خودداری فرمایید.
نکته جالب این است که در سال‌های اخیر به منظور صرفه‌جویی، قلک بسیاری از مؤسسات خیریه از جمله قلک خیریه بچه های آسمان به گونه‌ای طراحی شده که یک بار مصرف نیست. یعنی مانند یک صندوق است که پس از پر شدن، درب آن باز شده و خالی می‌شود و دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرد.
خلاصه این که داشتن قلک خیریه در خانه بهانه خوبی است تا مهربانی و همدلی را فراموش نکنیم.


قلک   قلک خیریه   خیریه   کمک به خیریه   کمک مالی به خیریه   اهداء کمک   آسایشگاه خیریه   کمک‌های مردمی   مؤسسه خیریه   کمک نقدی   کمک نقدی به خیریه   کمک غیر نقدی به خیریه  
دیدگاه شما